sâmbătă, august 17, 2013

Jurnal de Polonia #3

Privind în retrospectivă, pot spune că locuiesc într-unul dintre cele mai bune apartamente, în ceea ce privește colegii. Behic și Salvatore mi-au făcut acomodarea destul de ușoară. Salvatore este unul dintre cei mai vechi voluntari de aici, fiind sosit din Italia la 1 aprilie așa că era normal să îl întreb pe el despre regulile casei. Behic e unul dintre mentori lucru care îmi oferă avantajul de a afla toate noutățile legate de birou și ONG înaintea celorlalți voluntari.
Ceilalți doi colegi de apartament Chris (Macedonia) și Meggi (Tunisia) sunt și mai grozavi, deoarece nu prea stau pe acasă :))

Proiectul în care o să lucrez, EVS, e parte din programul Youth in Action coordonat și implementat de EFM (Europejskie Forum Mlodziezy). Nu are rost să vă plictisesc cu toate detaliile proiectului, bine nici eu nu le-am reținut pe toate, dar o să aflați pe parcurs ce și cum voi avea de făcut, pe măsură ce voi mai cere și eu detalii și explicații de la mentorul meu, Magda (cu părul scurt).

Partea cea mai bună pe ziua de vineri a fost primirea banilor, 85 euro pocket money și 90 euro bani de mâncare, ceea ce în zloți înseamnă 320 zloți, respectiv 360. Din primii mi s-au reținut 20 garanție pentru cheia apartamentului și din ceilalți mi s-a scăzut suma aferentă celor 7 zile ale lunii august, pe care nu le-am petrecut aici. Ceea ce e mișto, e paritatea zlot-leu, un zlot fiind aproape egal cu un leu, astfel simplificându-se tot ce ține de preț. Desigur, după terminarea programului am mers la cumpărături cu Salvatore și Laura (din Spania), mi-am luat în primul rând o cartelă cu număr în rețeaua Play, pentru doar 5 zloți și apoi am mers la Biedronka care mi s-a părut izbitor de asemănător cu Lidl, chiar și la prețuri și produse.

O primă părere personală: mi se pare că un procent semnificativ dintre ei au venit doar pentru  călătorii, distracție, petreceri și să-și facă de cap. Se pare că pentru unii, „de neuitat” are cu totul altă definiție!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu