marți, august 13, 2013

Jurnal de Polonia #1

Așa cum știți sau încă nu știți m-am alăturat unui proiect european de voluntariat.

Polonia 08 august 2013 – 31 ianuarie 2014.

Acesta este un fel de jurnal al activității mele de voluntar în cadrul programului Youth in Action. La final voi primi Youthpass, un certificat ce ar trebui să dea o anumit greutate CV-ului meu.
Am văzut anunțul, am completat formularul, iar a doua zi cei de la Team 4 Youth Association m-au contactat. Andreea, președintele ONG-ului, a fost cea care m-a sunat și m-a întrebat dacă mai vreau să plec în Polonia pentru cele șase luni de voluntariat. Bineînțeles că am zis DA, de când voiam să experimentez și eu ceva nou.
Mi-am pregătit bagajele, actele, banii și numeroasele întrebări pentru Andreea, cu care cred că am înnebunit-o. Marți dimineața în 06.08.13 m-am urcat în microbuzul de Baia Mare și la zece l-am sunat pe Steli, cel ce se ocupă cu partea financiară a ONG-ului, să vină după mine la autogară. El l-a trezit fără pe milă pe Ionuț și l-a trimis să mă recupereze de la umbra autogării.
Întâi nu pricepeam ce rost au cele aproape două zile petrecute în Baia Mare, acum după ce le-am petrecut, nu pricep de ce au fost doar două, mi-ar fi plăcut cel puțin două săptămâni, sau și mai bine zis mi-ar plăcea să locuiesc acolo definitiv. Și să vă spun de ce:
-          Ionuț e cel mai bun povestitor! Chiar știe să povestească și să ilustreze ceea ce istorisește. În plus are și ce povesti, atât aventuri și pățanii legate de viața personală cât și legate de activitățile de voluntariat pe care le-a desfășurat și le desfășoară încă. Iar dacă vreodată ajungeți să-l întâlniți întrebați-l de ce nu mai practică sporturi de iarnă... ;)
-          Team 4 Youth Association este cel mai tare ONG cu care am avut de a face. Totul se desfășoară acolo ca într-o mare familie, le place ceea ce fac și totul merge ca pe roate, cel puțin din exterior așa pare.
-          Am întâlnit voluntari străini din țări precum: Bulgaria, Portugalia, Polonia, Germania, Turcia, Italia. Cu o parte din ei am locuit o noapte și două zile în aceeași casă, am împărtășit povești, impresii despre țările pe care le-a văzut fiecare, experiențe culinare, glume etc.
-          I-am văzut la treabă și mi-am făcut o părere despre ceea ce voi avea eu de făcut. Reggie, Vesi, Gonzalo, Christina și Jhoanna ați făcut o piesă de teatru minunată! 
-          „The party house”, e cea mai mișto casă în care am stat.
-          Nu în ultimul rând, am început să dau jos rugina de pe cunoștințele mele de engleză, că începuseră să prindă culoarea aceea neplăcută de când nu le utilizasem :)
-          Și era să uit, am mâncat un Kumpir și o porție de vafe grozave, dar nu vă spun mai multe ci vreau să vă determin și pe voi să încercați aceste experiențe.


Ca o concluzie pentru prima parte a jurnalului de Polonia, pot spune că până acum e o experiență ce merită încercată și sper ca următoarea dată când mai ajung prin Baia Mare să trec pe la biroul lor, să mai stăm la o cafea și o poveste, că sunt niște oameni faini de tot!

P.S. Relatările despre experiențele mele vor fi puțin decalate față de activitățile pe care le fac. Vreau să am suficient timp să scriu și să analizez experiențele de care am parte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu